WIL JIJ ECHT RONDE BILLEN?

Laten we eerlijk zijn, mannen hebben het altijd al geweten en sinds kort realiseren (en accepteren) vrouwen het ook… goed ontwikkelde ronde billen zijn een lust voor het oog.

“Wat kan ik doen om mijn billen ronder te krijgen?”

“Wat zijn de beste oefeningen voor mijn billen?”

“Kan ik wel ronde billen krijgen?”

START MET DEADLIFTEN

Omdat de titel rondere billen en strakkere taille door één oefening altijd commentaar opwekt bij de kritische lezer of zelfbenoemde gym guru wil ik hier alvast het volgende over zeggen. Natuurlijk zijn er meer fantastische oefeningen voor de bilspieren en is een schema bestaande uit een variatie aan oefeningen effectiever. Sterker nog, voor echte ronde billen en een strakke taille moet je meer doen dan alleen deadliften. Absoluut, allemaal waar! Gecombineerd met een solide squat programma kunnen deadlifts echt wonderen doen voor je billen en je gehele posterior chain (spieren aan de achterkant van je lichaam). Maar de deadlift is vaak een ondergeschoven kindje als je haar vergelijkt met de squat (Yeah, she squats…). Ook als het je niet uitmaakt hoe je achterste eruit ziet, heb ik nog genoeg andere redenen om deadlifts aan je programma toe te voegen!

CHECK HIER DE 4 BESTE BILSPIER OEFENINGEN

GROTE KRACHTONTWIKKELAAR

Deadlifts zijn misschien wel het effectiefst om “overall strength” (algemene kracht) te ontwikkelen. De beweging activeert en ontwikkelt namelijk zowel spieren in het boven als onderlichaam. Daarnaast is deadliften een functionele beweging. We bukken geregeld om iets op te pakken. Zwaar sleep en trek werk gebeurt vaak in een gebogen houding, et cetera.

DE ILLUSIE VAN EEN STRAKKE TAILLE

Bodybuiling, modellenwerk, fotografie… alles draait om illusie. Hoe ontwikkelder je rug en onderlichaam zijn, des te smaller je taille lijkt! Het is een echte win/win situatie! Er is geen enkele oefening die meer doet voor de rug en onderlichaam (benen/billen) spieren dan een zware deadlift! Vandaar de titel! Daarnaast geeft het liften van een zwaar gewicht ook nog eens een onoverwinnelijk gevoel.

TECHNIEK VAN DE DEADLIFT

Dames, als je nog nooit geprobeerd hebt om te deadliften, kan ik inzien dat het best een intimiderende oefening is. Om in je eentje een oefening te doen waar je helemaal naar voren bukt en dit waarschijnlijk in een drukke commerciële gym… daar moet je een beetje lef voor hebben. Zeker de eerste keer wanneer je de beweging zeer waarschijnlijk ook nog eens “verkeerd” uitvoert en iedereen je wilt komen uitleggen hoe het “wel” moet. Op internet is heel veel te vinden over de deadlift, dus lees je alvorens je begint even goed in. Hieronder de techniek video en hier een artikel over veel voorkomende fouten: 3 veel voorkomende fouten bij het deadliften.

 

VOOR MANNEN DIE HUN VRIENDIN WILLEN LEREN SQUATTEN EN DEADLIFTEN

Vaak stellen mannen ons de vraag: “hoe kan ik mijn vriendin laten deadliften en squatten?”. Zij weten namelijk hoeveel waarde de oefeningen hebben en dat hun vriendin het geweldig zal vinden. Dit is mijn suggestie: laat het haar zien. Onderwijs haar, help haar, maak het leuk en moedig haar vooral aan. Stimuleer haar met een hoop positieve feedback en doe dan een stapje terug. Samen trainen werkt vaak ook erg stimulerend. Maar verplicht haar vooral niet zonder vervolgens hulp te bieden.

BILLEN TRAINEN – WELKE DEADLIFT MOET JE KIEZEN?

Conventionele, sumo, stiff legged of single leg deadlifts? Je doet er nooit verkeerd aan om de deadlift of een variatie daarvan aan je programma toe te voegen. Elke deadlift is goed.

Ongeacht wat je kiest, begin licht en zorg ervoor dat je de techniek onder de knie krijgt. Daarna ga je pas zwaarder liften!

BESTAAT DE BESTE BILSPIER OEFENING EIGENLIJK WEL…

TRAININGSSCHEMA’S

Voor een paar voorbeeldschema’s met de deadlift klik je hieronder een van de schema’s aan. Beauty mass is denk ik een van de beste schema’s voor vrouwen voor rondere billen en een strakkere taille die je op het internet zult vinden! Succes! Nog één vraag van mij: vond je het artikel interessant?

” Beauty mass is een van de beste schema’s voor rondere billen en een strakkere taille die je op het internet zult vinden!”

Fitness schema voor vrouwen part 2

Fitness schema voor vrouwen deel 1

DEZE ARTIKELEN VIND JE OOK INTERSSANT

WIL JIJ MEER KENNIS EN TOOLS?

  • Readers Rating
  • No Rating Yet!
  • Your Rating