Schema’s die werken: push pull routine

Schema’s die werken: push pull routine

Hierbij het vierde training schema uit het 20 weken programma. Een echte push-pull routine. Het schema bestaat uit 3 trainingsdagen: een push, een combo en een pull dag. De meest voor de hand liggende periodisering is maandag, woensdag en vrijdag of dinsdag, donderdag en zaterdag.

Liever een 4 daagse periodisering

Wanneer je jezelf goed aan de actieve rust week houdt, dit is de vierde trainingsweek, dan kun je ook voor een vierdaagse periodisering kiezen. Mocht je later zijn begonnen, begin dan met het eerste powerbuilding schema. Dit zorgt voor het meeste resultaat. De actieve rustweek is 60% van de gewichten in je 3e week en overal 1 set minder van.

4 daags optie A: maandag (push), dinsdag (pull), woensdag rust, donderdag (combo), vrijdag rust, zaterdag (push), zondag rust maandag (pull), etc

4 daags optie B: maandag (push), dinsdag (pull), woensdag rust, donderdag (combo), vrijdag rust, zaterdag (combo), zondag rust

Download hier je training schema

training schema push pull

[fb_button]

Deze schema’s vind je misschien ook interessant

By |2017-05-30T11:11:51+00:00december 30th, 2014|Categories: Hypertrofie, Kracht|Tags: , , |

About the Author:

Sander
Sander Kers is de oprichter en CEO van Diamond Training. Hij heeft zijn Master in Human Movement Sciences gehaald aan de Vrije Universiteit van Amsterdam en is o.a. in het bezit van het exclusieve Certified Strength & Conditioning Specialist (CSCS) diploma. Al bijna 10 jaar staat hij bijna dagelijks onder de stang en zijn levensmotto is om elke dag met meer kennis naar bed te gaan dan waarmee hij is opgestaan. Een kennisbron en vakspecialist tot op het bot!

2 Comments

  1. Avatar
    Toni juni 11, 2016 at 12:18 pm - Reply

    Beste Sander,

    Ik wil graag het push en pull schema gaan volgen voor meer spiermassa en daarna een schema voor puur power opbouwen.

    Nu vroeg ik me af moet ik dit te downloaden schema 20 weken volgen of moet ik me ergens aanmelden verder of iets doen nog.

    Met vriendelijke groeten Toni.

    • Sander
      Sander juni 12, 2016 at 1:03 pm - Reply

      Hoi Toni,
      Je kunt het schema gewoon downloaden en beginnen, zo simpel is het. Voor veel meer schema’s zou je eens kunnen denken aan Gym Bible 1. Daar staan 27 complete programma’s in, waaronder het 20 weken spiermassa programma.
      Veel trainingsplezier!

Leave A Comment

vijftien − elf =

Connect!